Zweten in nicaragua - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Daisy en Eva - WaarBenJij.nu Zweten in nicaragua - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Daisy en Eva - WaarBenJij.nu

Zweten in nicaragua

Blijf op de hoogte en volg Daisy en Eva

09 Augustus 2012 | Nicaragua, San Juan del Sur

Dag 30 - Na heerlijke zweterige nacht zijn we ons bed uitgedreven om een vulkaan te beklimmen ( qua cultuur snuiven, geen idee hoe die vulkaan heeft moeten heten...). We gingen met een busje naar de vulkaan om daar met een board omhoog te klimmen. Prachtig uitzicht en hete voeten want de vulkaan was nogsteeds actief. Toen we de top eenmaal hadden bereikt hebben we ons in ons ruimtepak gehesen om vervolgens met een board in een sneltreinvaart weer naar beneden te boarden! Eenmaal beneden aangekomen waren we niet langer wit maar grijs van de vulkanische as waar we oveheen waren geboard (dit zat 2 dagen later nog achter onze oren en tussen onze tanden). Daarna heerlijk middag tukje gedaan want we snappen nu waarom die mensen hier zo sloom zijn met dit hete weer. Savonds hebben we elkaar getrakteerd op sushi en bier. Dit deed   mijn (daisy) maag niet heel goed dus ben nu 3 kilo lichter.

Dag 31- We hebben de chickenbus genomen naar het kustplaatsje Las Panitas. Beetje op het strand gelopen, boekje gelezen, biertjes gedronken bij zonsondergang en dit allemaal vanuit een hangmatje. Savonds heerlijk onder onze klamboe gekropen op een houten plank van 5 euro. Nogmaals wat is het hier heeetheeeet en nog eens heeeeeet.

Dag 32- We hebben de bus terug naar Leon genomen en zijn daarna doorgereisd naar Granada. Dan denk je dat het niet warmer kan... Is het nog heter. Het water liep letterlijke uit ons lichaam. Weer een paar kilo lichter hebben we onszelf getrakteerd op een massage van een uur, gezicht masker en een manicure. Het hostel waar we sliepen was een beetje saai en opa en oma hielden savonds de wacht met hun rolator paraat!

Dag 33- Reis moe, geen zin meer, nukkig, heet, verkouden en klaar met hostels . Dit vonden wij reden genoeg om opzoek te gaan naar een luxe hotel. Dat mag toch wel 1x op deze budget vakantie ? 4 sterren genoeg? Heerlijk zwembad met ligbedden en kussens nog dikker dan alle voorgaande matrassen. En dan de kamer, fris van de airco, schoon, flatscreen tv, 2 giga witbekleden bedden met 7 kussens per bed. Zo schoon dat je de hele nacht je neus in het dekbed wil begraven omdat het zo achterlijk fris ruikt. Smiddags heerlijk liggen bakken met een boekje en na een lunch vergezeld door een veel te dikke 40 jarige man die ons kwam lastig vallen met verhalen over zijn nietszeggende leven zijn we in ons bedje gekropen en hebben we heerlijk liggen dutten. Toen we wakker werden dachten we dat we in de hemel waren beland ;-). Toch moesten we het bed nog even verlaten om wat te gaan eten maar zijn na ons welkoms coctailtje en een wrapje gelijk weer onder de wol gekropen.

Dag 34- Nog nooit zo lekker wakker geworden. Daar stond het heerlijke luxe ontbijtje op ons te wachten. Scrambled eggs, french toast, granola en yogurt, alle soorten fruit en zoveel koffie als je maar wilde!!! We wilden eigenlijk niet meer weg.
Maar aan alles komt een eind. We werden opgehaald en naar San Juan Del Sur gebracht! Dit is een strand plaatsje Gevuld met surfers en andere gringo's. Heerlijk aan het strandje gezeten en rond gelopen . Hostel was niet veel waard en vooral heeel erg heet!!! Savonds pizzaatje gegeten en biertjes gedronken.

Dag 35 - Ontbeten bij el Gato negro waar ze hun eigen koffie bonen branden en dus de heerlijkste koffie ooit hadden. Daarna naar een ander hostel gegaan, pacha mama's waar we een prive kamer met airco kregen voor een net prijsje! Blij!!!!! Rond 11 uur een shuttle genomen naar playa maderas om te gaan surfen. Dit begon lekker, de golven waren zo hoog dat dit niet zo lekker ging en zeker bij dais voor de eerste keer want na een minuut of 10 kon ze mank het strand op lopen. Door een hoge golf vloog mijn (Eva) board recht tegen dais dr benen aan waardoor ze een paar dagen met een enorme blauwe streep rond mocht lopen. En bedankt... Surfen was dus niks voor dais, ik (dais ) ben beter in een boek lezen en zonnen. Ik(eva) ben nog wel het water in gegaan en na een tijdje toch nog een beetje kunnen glijden over het water. Savonds genoten van een hamburgertje (lekker gezond weekje) en een ijsje.

Dag 36- smorgens een shuttle naar playa hermosa vol
Amsterdammers gepakt, waar komen al die nederlanders ineens vandaan? Nog een dagje gesurfd en boekje gelezen. Savonds hadden we een turtle tour maar die 3 turtles waren nou niet echt heel intressant. Vooral het achterhoofd van alle franse toeristen gezien. Wel hebben we baby schildpadjes mogen vasthouden en ze losgelaten in de oceaan.

Dag 37- Op naar Isla Ometepe. Achterop een truck naar de haven gereisd en daar de boot gepakt naar isla ometepe. Raad wie er bij ons op de boot zat ? Onze israelische vriendinnen...... Fijn. Ook leuk dat ze in het zelfde hostel sliepen!

Onze kamer, vol gaten en kieren en dus vol beesten want het was midden in de jungle. Kikkers tegen de muur, giga padden onder de douche. Salamanders op de muur en nog veel meer. Beetje hippie hostel maar wel  gezellige avond. Rum smaakte daar erg goed en langs opgebleven omdat onze nieuwe duitse vriendin om 12 uur jarig was.

Dag 38 - auw hoofdpijn, we hadden on 8 uur bij het ontbijt afgesproken maar wie lagen er nog in bed?? Uur later waren we pas klaar en hebben we samen met Lea( duitse vriendin) fietsen gehuurd te gaan pinnen in het dichtstbijzijnde dorp. Dit was anderhalf uur fietsen in 35 graden met een giga kater... Hijgend als een paard kwamen we aan bij de bank en fijn om er achter te komen dat onze pasjes daar niet werkte.. Fijn dan maar naar de Ojo zwembadden om een frisse duik te nemen. Savonds was het druk in het hostel en dus lekker zitten praten met wat canadezen , duitsers etc. Daarna in coma geraakt tussen onze huis insecten.

Dag 39 - Terug in San Juan del sur en genieten van een lekkere lunch!!

Tot snel van Dais en Eef